تبلیغات
آموزش مسائل جنسی و زناشوئی
عوامل,افزایش,دهنده,نیروی,جنس,

.:. امروز :
   
 
امكانات

تبلیغات



عوامل افزایش دهنده نیروی جنسی

ویتامین A

ویتامین A از ویتامین های محلول در چربی است كه نقشی اساسی را در تولید مثل ایفا می كند. این ویتامین در هویج، كلم، شلغم، اسفناج، بروكلی، كاهو، فلفل قرمز و انبه یافت می شود.

ویتامین های گروه B

از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند. البته ویتامین های B5، B6، B12 نیز برای كاهش استرس و تنظیم مقدار هورمون های بدن لازم هستند.

ویتامین B3 (نیاسین) باعث اتساع عروق شده و گردش خون را بهبود می بخشد. این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.

ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاكتین كه خود باعث كاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می كند. همچنین باعث افزایش باروری در زنان می گردد. ویتامین B12 در مردانی كه اسپرم كافی ندارند، موثر است.

منابع سرشار از ویتامین های گروه B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروكلی، گوشت كم چرب و موز.

موز دارای آنزیم بروملین (Bromelain) است كه در افزایش میل جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.

باید توجه داشت كه مصرف نوشیدنی های الكلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.

ویتامین C

ویتامین C جهت عملكرد سالم غدد جنسی لازم است. همچنین اسپرم ها را در برابر اثر رادیكال های آزاد كه باعث چسبیدن و عدم تحرك آن ها می شود، محافظت می كند.

ویتامین C احتمال بارور شدن تخمك توسط اسپرم را افزایش می دهد. منابع سرشار از این ویتامین انواع مركبات، توت فرنگی، كیوی، هلو، انبه، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ سبز می باشد.

ویتامین E

ویتامین E به تولید هورمون های جنسی كمك كرده و گردش آن ها را بهتر می كند. همچنین اكسیژن لازم برای اندام های تناسلی را فراهم می كند و باعث بهبود استقامت جنسی و رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) می شود. این ویتامین در لقاح سلول تخم موثر است. ویتامین E در مغزها، حبوبات، غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

روی

روی از آنتی اكسیدان هایی است كه باعث عملكرد صحیح غده فوق كلیه می شود. روی برای تولید هورمون تستوسترون (مردانه) و افزایش تعداد اسپرم لازم است. همچنین باعث افزایش استقامت جنسی می شود و احساس خستگی را از بین می برد. در ضمن اسپرم را در برابر باكتری های واژن محافظت می كند. مقدار مورد نیاز روی، 40 میلی گرم در روز می باشد. روی در تخمه كدو تنبل، تخمه گل آفتابگردان، سیر و اسفناج یافت می شود.

منیزیم 

منیزیم استقامت ماهیچه ها را افزایش می دهد و باعث افزایش تمدد اعصاب (Relaxation) می گردد. همچنین باعث فعال شدن آنزیم های لازم برای متابولیسم كربوهیدرات ها و پروتئین ها می شود. كمبود منیزیم باعث كاهش اكسیژن رسانی به بافت های ماهیچه ای می شود. منابع غنی از منیزیم آجیل و غلات سبوس دار می باشند.

اسیدهای چرب ضروری

اسیدهای چرب ضروری در تولید هورمون های جنسی نقش دارند و همچنین به ذخیره ی ویتامین های محلول در چربی مثل D ،E  و K كمك كرده و فرد را از نظر جنسی فعال نگه می دارند. اسیدهای چرب ضروری در ماهی ها، دانه كتان، كنجد، بادام، جوانه گندم و كدو تنبل به وفور یافت می شود.

دی هیدرو اپی آندوسترون

DHEA) Dihydroepiandostron)، هورمونی است كه توسط غدد فوق كلیوی ترشح می شود. محققان معتقدند DHEA به تقویت سیستم ایمنی بدن كمك می كند و باعث كاهش استرس و بهبود خلق و خو می گردد. DHEA را نمی توان از طریق مواد غذایی تامین كرد و باید مكمل های DHEA مصرف شود. این مكمل به عنوان افرودیت (داروی موثر بر میل جنسی) مصرف می شود و دارای عوارض جانبی است. پس توصیه می گردد تجویرآن توسط پزشك صورت گیرد. البته هیچ دلیلی بر اثبات اینكه این مكمل ها موثر واقع می شوند، وجود ندارد، ولی بسیاری از مردم معتقدند كه این تركیبات، موثر هستند. آثار سوء این مكمل ها عبارتند از: سردرد، اختلال بینایی و حتی نابینایی و اختلالات جنسی دراز مدت.

اسید فولیك

اسید فولیك از ایجاد نقایص مادرزادی جلوگیری می كند و باروری را بهبود می بخشد. همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. فقدان هیستامین در بدن با اختلالات جنسی مرتبط است و اسید فولیك در تولید هیستامین نقش موثری دارد. اسید فولیك در سبزیجات برگ سبز، نان سبوس دار، مغزها، جوانه ها، پرتقال، گریپ فروت، جگر، دل و قلوه، ماكیان و حبوبات یافت می شود.

سلنیوم

سلنیوم آنتی اكسیدانی است كه بدن را در برابر اثر رادیكال های آزاد محافظت می كند. همچنین در كاهش نقایص مادرزادی و افزایش تعداد اسپرم در مردان موثر می باشد. سلنیوم در گوشت قرمز، ماهی تن، ماكارونی و نان سبوس دار یافت می شود.

ورزش

ورزش باعث می شود كه گردش هورمون ها در بدن به راحتی انجام گیرد. افرادی كه ورزش می كنند، انرژی بیشتری داشته و در نتیجه از نظر جنسی فعال تر هستند.

به طور خلاصه می توان گفت كه برای افزایش توانایی جنسی باید تغذیه سالم داشته باشید، در صورت نیاز از مكمل ها استفاده نموده و ورزش كنید.

دكتر پریسا میر شجاعی - پزشك تغذیه

ارسال شده توسط:Bia Denj در چهارشنبه 29 مهر 1388 | نظرات()
مطالب گذشته

تکنیکهای ارگاسم چندگانه در مردان
20 تحریك كننده سكسی زنان
روش بزرگ کردن آلت در مردان
هیچ مردی تحمل درد زایمان را ندارد !
میل جنسى؛ وادادگى یا دلدادگى
بیوشیمی جنسی
انحرافات جنسی
انواع امیزش
فلسفه عشق در روابط زناشویی
اسرار مگوی دین و مسائل جنسی
انچه که باید در مورد روابط جنسی پیش از ازدواج بدانید...
بهترین حالات جنسی:5 اشتباهی که اکثر اقایون مرتکب می شوند
در صورت وقوع تجاوز جنسی چه باید کرد؟؟
سایز سینه در خانمها:ایا واقعا اهمیت دارد؟؟
اوج لذت جنسی چیست؟

آرشیو ماهانه
آذر 1388
آبان 1388
مهر 1388
آمار كلی وبلاگ
نویسندگان Bia Denj

آمار وبلاگ بازدید های امروز :
بازدید های دیروز :
بازدید های این ماه :
بازدید های ماه قبل :
کل بازدید ها :
تعداد کل مطالب :

اطلاعات بیشتر
Pagerank
تبلیغات

‍CopyRight © 2008 - 2009 by http://bia2denj.mihanblog.com . Allreserved
This Template Transporting For Mihanbblog By WorldTemp.MihanBlog.Com And Special Thanks To Milad Mahdavi

عوامل,افزایش,دهنده,نیروی,جنس,